Ögon som är rädda, för allting som kan hända. Fast det redan hänt:

11.03.18
Jag får besök utav min kärlek. Jag möter upp honom vid vasagymnasiest och tar med honom hem. Vi bosätter oss i en soffa och ser på tv. Minns inte alls vad vi talar om, förutom "Jag är lite kär i Dig".
Vi äter godis ur den stora godispåsen han köpte för åttio kronor (och trettio öre) och skrattar åt det. Han pussas därefter mer än vad han brukar och mitt hjärta slår så hårt att jag knappt hinner med. Tänker att ingen av världens alla tånårshjärtan kan känna likadant som mitt gör, inte ens hans. Jag somnar med huvudet på hans bröstkorg mitt i allt, men det kan inte ha varit så länge, tror jag i alla fall.
Klockan tolv åker han hem. Vi pussas lite i hallen och säger adjö.



11.03.19
När jag är ensam tänker jag jobbiga tankar, som inte syns lika mycket utanpå som de gör ibland. Och jag visar inte upp dem för någon.
Jag satte allt på spel, för dig gjorde jag allting fel / Ge mig något som känns.

På kvällen får jag samtal utav Linus som är på Rise Against konsert i Stockholm, jag är dock bara vaken och i medvetandet två av de flera samtalen. Jag lyckas i alla fall höra The Good Left Undone ur telefonhögtalarna och blir jätte glad.




11.03.20
Mardrömmar om dödshot och krossade hjärtan. Jag vaknar tidigt och tar en lång dusch. Sitter länge på kakelgolvet och blir arg på fula skärsår som aldrig tycks läka.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Ska jag minnas dig?

Epostadress: (ingen annan än jag kan se den)

Din bloggadress:

Make my day, skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0