Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår, jag skrev mitt namn i vattnet. Så du vet var jag finns:

Idag är det fredag, dagen alla väntat på. Veckans höjdpunkt!
Tyvärr lär jag inte ta del av något festande på något vis (om jag inte nu möjligtvis lyckas överatala mamma ut i kylan för att köpa godis åt mig, som jag kan leva på, under den ensama kvällen i mitt rum) eftersom jag fortfarande är sjuk.

Igår gjorde jag inte mycket till nytta. Jag vaknade lagom halv-tidigt vid halv elva, gick runt i huset och hade tråkigare än vanligt. Tittade lite på TV, duschade, målade mina naglar i en röd färg, pluggade Svenska inför ett prov jag missat under veckan.
Jag kände hur jag blev allt mer utråkad så jag fick för mig att sova bort tiden istället, så jag gick upp och la mig på en madrass på golvet och fann ritblocket jag ritat i för någon dag sedan. Letade upp en röd penna och målade massor av hjärtan, stora som små. Blev lite ledsen, orkade ingenting, började gråta, ville dö. Tog mig samman några minuter senare.




Jag hoppas jag frisknat till tills imorgon. Jag och några vänner hade tänkt att ta oss till Gamla Brandstationen för att höra lite livemusik.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Ska jag minnas dig?

Epostadress: (ingen annan än jag kan se den)

Din bloggadress:

Make my day, skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0