No time for farewells, no chances for goodbyes. No explanations, no fucking reasons why:

Dagen har varit kaotisk.
Det gick inte att undvika att se svarta mascararänder och krossade hjärtan längs korridorerna. På lektiornerna höll man sin käft stäng och på rasterna satt alla på golvet och glodde rakt fram. Lärarna kunde knappt tala utan att darra på rösten, själva iden om att ha lektioner idag var meningslös. 
När jag slutat gick jag och tre av mina vänner till minnesstunden i kyrkan, som nästan var full med folk. Vi tände ett varsitt ljus och lyssnade på prästens skitsnack om att tacka Gud. Om Gud var god hade han aldrig tillåtit det här. När sluttonerna av orgeln spelats och prästen talat färdigt gick vi ut med blöta kinder och svullna ögon. Sedan pekade vi finger mot himlen.

Igår kväll slutade ett tonårshjärta att slå.
Vila i frid, Elina.

Kommentarer
caiza

sv: samma för mig här, även fast man inte kände henne.. känns så overkligt!



vila i frid, elina <3

2011-04-26 @ 19:51:00
URL: http://caizawidin.blogg.se/
Erica

Önskar jag hade varit där.

Det är så hemskt.

Vila i frid Elina!

2011-04-26 @ 20:36:11
URL: http://utterbanan.blogg.se/
Olivia

Det var hemskt att sitta där, och du har rätt det går inte att smälta. Även om jag kännde henne så går det inte. Det känns så overkligt

2011-04-26 @ 20:36:51
URL: http://callmestrange.blogg.se/
vendela

r.i.p <3

2011-04-26 @ 22:12:31
URL: http://fadingstars.blogg.se/
Anonym

2011-04-26 @ 22:34:50
Anonym

Gud har inget med detta att göra, han gav alla människor ett liv och ett fritt val... Hon valde själv att ta livet av sig, om gud skulle stoppat de skulle de inte finnas något fritt val. De va vad "skitsnacket" handlade om :)

2011-04-26 @ 22:39:54
Din bror Razmus ;)

R.I.P<3

2011-04-27 @ 12:08:39
Karl

Jag hade vart med henne högst 5 gånger...Men det kändes som att man förlora sin bästa jävla vän.

Jag fick reda på det när jag vakna...ungefär kl kvart i 7. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle tro..

Jag började gråta mitt under biologin .. jag vet inte varför jag började gråta just då men jag bröt ihop totalt.

Efter skolan gick jag och Dennis och mötte Elinas bästa vän: Julia M och vi pratade med henne ett tag innan vi gick in i kyrkan.

I kyrkan grät jag som en liten flicka men sen försökte jag sluta gråta eftersom jag förstod att hon hade det bättre i himlen.



<3

2011-04-27 @ 15:13:13
Julia M

Dagen var helt hemsk, Önskar ingen sådan här smärta, Att förlora sin bästa vän. Det ska bara inte hända. Minnesgudstjänsten var otroligt fin, Nu vet jag att hon har det bättre. Man känner ingen smärta i himlen.



Vila i frid världens bästa vän. <3

2011-04-28 @ 19:52:54

Lämna en kommentar:

Namn:
Ska jag minnas dig?

Epostadress: (ingen annan än jag kan se den)

Din bloggadress:

Make my day, skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0