This indecision's got me climbing up the walls, I've been cheating gravity and waiting on the falls:



Lyckades ta mig hem helskinnad ifrån Englands huvudstad, trots allt.
Det har varit en mycket händelserik och trevlig resa. - Jag har bland annat besökt Madame Tussauds vax museum, sett och spamfotograferat en gitarr som tillhört självaste Kurt Cobain (samt andra föremål som tidigare används utav Black Sabbat, Kizz, David Bowie och John Lennon) på Hardrock café. 
Jag har tagit en tur i London Eye och sett hur många taxibilar och bussar som helst. Jag tror ärligt talat att hela Londons befolkning åker taxi eller buss varje dag istället för att köpa en egen bil.

Jag har med mig fem skivor (två stycken av Foo Fighters - One by one och Wasting Light, en av Radiohead - The best of och ytterligare två stycken av Muse - Black holes and revelations och The Resistance) + en gul och stentuff vinylskiva (av Nirvana - Nevermind) med mig hem. 
Kläder har jag hittat på marknader, secondhand butiker, Drop dead store, Topshop osv. Jag kan ju inte påstå att jag har mycket pengar kvar efter detta.




Jag mötte också en och annan människa som kommenterade hur mitt hår såg ut.
Någon sa att jag såg ut som man gjorde på 60-talet, med en så kallas "beehive"-frisyr. En annan (närmare bestämt en unge) pekade på mig och skrek att jag såg ut som Amy Winehouse.






Kommentarer
frida

Fåglar måste nog vara det finaste, kanske.

Jättefina bilder, och jättefint skrivet.

2011-04-21 @ 00:02:59
URL: http://sailor.webblogg.se/
inte sanna holmberg iallafall

måste säga att du är mycket duktig på att fotografera iallafall :)

2011-04-21 @ 23:28:12
Anonym

Skönt att du är hemma, tycker jag!

Du sitter just nu och stirrar - vilket får mig att anta att du kanske är besatt av djävulen själv, UT UR MITT HUS!

2011-04-22 @ 12:05:41
Linnea

jätte fina bilder, finis!

2011-04-22 @ 23:32:47
URL: http://exitsong.webblogg.se/
Linnea.

Åhh England, en vacker dag ska jag bo där.

2011-05-15 @ 01:13:23
URL: http://svartvitnyans.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Ska jag minnas dig?

Epostadress: (ingen annan än jag kan se den)

Din bloggadress:

Make my day, skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0